Prodej lékařské praxe

Prodej ordinace v dnešní době není jednoduchá záležitost, počet kupujících rok od roku klesá v závislosti od lokality a navíc se nejedná o administrativně jednoduchý proces. Navíc na trhu působí spousta firem, které za své služby fakturují předem, aniž by Vám zaručili, že prodej bude úspěšný. 

Co nabízíme


Inzerce na největším portálu Prodej ambulance

Dlouhý seznam čekatelů o praxi

Aktivní vyhledávání zájemců na trhu

Pomoc se stanovením ceny (v ceně)

Posouzení relevance kandidátů

Erudovaná a zkušená právní pomoc

Identifikace klíčových prodejních faktorů


Nabídku Vaší praxe připravíme, tak, aby byla pro zájemce co nejatraktivnější a vy jste tak mohli obdržet co nejvyšší částku vzhledem k lokalitě a odbornosti.

Propojení se zájemci a vyjednání výhodných podmínek


Díky důmyslnému systému párování budete propojeni jenom s relevantními kandidáty a ordinace bude nabízená za férových podmínek.

Zajištění právních a administrativních náležitostí


Proces Vám zajistíme, jak z právní stránky a také máme zkušenosti i s celým administrativním procesem, který je pod kuratelou zkušeného odborníka s právním vzděláním a zkušenostmi ve zdravotnictví.

Podmínky na vaší straně

Ne-exkluzivita

Spolupráci s námi není omezená vaše autonomie hledat si nástupce sami.

Volba mezi kandidáty

Kterého kandidáta si vyberete, je čistě na Vás.

Žádné platby předem

Nic neplatíte do doby, než obdržíte platbu od kupující strany na váš účet.

Pokud hledáte důvěryhodného partnera, který Vám pomůže s prodejem Vaší ordinace za tržní cenu, nechcete ztrácet čas hledáním zájemce, dohadováním se a zároveň nic platit předem jsme tady pro Vás.

5 % z prodejní ceny

(Naše provize z realizované ceny po úspěšném prodeji a obdržení prodejní ceny včetně DPH a ocenění ordinace. )

Reference

"Líbí se mi, že jsem si mezi zájemci o koupi mohla vybírat, potkávala jsem jenom ty relevantní, které bych jinak snad nepotkala. Taky se mi líbí jejich přímé jednání a nasazení."

MUDr. Alice Čečilová

"Nabízela jsem přes prodej-ambulance.cz svojí ordinaci. Celý čas jsem měla pocit, že jsou v tom se mnou. Konzultace a znalost prostředí. Nemám, co bych jim vytkla."

MUDr. Radka Vorlíčková

"Oceňuji vstřícnost, serióznost a lidský přístup bez zbytečného papírování. Dokáží prodávající propojit s ověřenými zájemci."


MUDr. Jarmila Janovská


Odborný garant

Filip Firkal, MBA

S naším kolektivem se snažíme, aby byl pro Vás prodej ordinace co nejméně zatěžující proces a samotná služba pro Vás zajistila všechny aspekty samotné transakce.

Umíme pohlídat všechny náležitosti, jak již z obchodní, právní, administrativní i daňové stránky, tak, aby to pro Vás bylo co nejvýhodnější.

Otázky a odpovědi

1. Proč si neprodávat ordinaci sám?

Důvodu je celá řada, ale abychom to zjednodušili na několika hlavních faktorů to je neznalost trhu (nabídka, poptávka), špatné stanovení prodejní ceny, anonymita prodávajícího nebo úspora času.

Špatně stanovená cena ať již směrem nahoru, nebo spíš dolů pod tržní ceny. V prvním případě to odradí zájemce a prodlouží to proces prodeje v tom druhém zase dojde k realizaci pod trhovým potenciálem, a tedy praxe je prodaná pod možnosti trhu. Někdy není vhodné, aby zájemci na trhu věděli, kdo nabízí praxi, protože osobní vazby mohou snížit prodejní cenu.

Dalším a rozhodně ne posledním důvodem je pracnost celého procesu hledání, komunikace, ověřování a jednání se samotnými zájemci, které bez předešlých zkušeností může skončit ve slepé uličce (ztrátou času jednání se zájemci), ale k samotným prodeji již z výše zmíněných důvodů nemusí dojít.

2. Jak stanovit cenu?

U nás bereme v potaz hlavně tři modely ocenění, které jsou v podmínkách našeho zdravotnictví zažitý a, se kterými se tradičně pracuje.

Když se zeptáte lékaře, podle čeho by stanovil cenu praxe většina Vám odpoví buď dle počtu kapitantů (1 000 Kč za kus), nebo dle ročního obratu. Nezdá se Vám, že tento narativ slyšíme již posledních 10 let a přitom to vůbec nemusí vypovídat o reálné profitabilitě praxe a zohledňovat inflaci, která v čase nastala?

Realitou v dnešním světě je situace na konkrétním trhu (lokalita, odbornost), poptávka a profitabilita, která určuje následně návratnost investice.

3. Jak dlouho trvá celý proces?

Proces prodeje ordinace je potřeba rozdělit do několika fázi, přičemž některé na sebe vzájemně navazují jiné ne.

Fáze obchodní, do které patří tvorba nabídky, valuace a vyhodnocování zájemců, obvykle trvá méně než 6 měsíců. Z vlastních zkušeností víme, že fáze administrativní trvá 3 až 6 měsíců jedná se především o komunikaci s úřady a pojišťovnami. Fáze právní, který představuje právní úpravy smluv a domluvu mezi smluvními stranami do 2 měsíců.

Doporučujeme začít s prodejem 12 měsíců před termínem realizace prodeje, abychom měli dostatek času pro všechny fáze procesu a nedocházelo pak časové tísni, která může mít za následek prodej za nižší cenu nebo jakékoliv administrativní komplikace.

Neváhejte nás kontaktovat